Apa perlu dilakukan jika nombor TAC CIMB kena sekat atau kena block. Mesti jadi susah hati kan. Sebab urusan transaksi tidak dapat dilakukan. Terutam sekali bagi peniaga-peniaga online yang banyak menggunakan urusan Internet Banking.
Mudah saja, apa yang perlu lakukan ialah dengan menghubungi Call Center CIMB Bank.
Pilih nombor Consumer Call Center : 03 6204 7788
Call nombor di atas. Ikuti arahan yang diberi. Tekan nombor yang betul. Kemudian anda akan dihubungkan dengan pegawai bank. Beberapa soalan keselamatan diminta contohnya nama penuh, nombor kad pengenalan, duit masuk dan duit keluar dalam akaun yang terbaru. Bagi akaun syarikat, nombor pendaftaran syarikat juga diminta. Selepas itu mereka akan aktifkan semula TAC No akaun CIMB yang telah disekat sebelum ini.
Selepas itu, boleh lah sudah membuat transaksi online seperti biasa. Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda semua.
Nak buka block
ReplyDeletesaya nak bertanya,no apakah yang perlu saya tekan,bolehkan tuan bimbing saya
ReplyDelete