Featured Post

14 OUTLET PETRONAS DI SABAH | PRODUK QueYun BOLEH DIDAPATI

Sambal Tuhau keluaran QueYun Brand boleh anda dapatkan di outlet-outlet PETRONAS 👇 1. Petronas  Minas Inanam 2. Petronas Minyak Suria Penam...

Wednesday, February 21, 2018

BENGKEL SKIM PENSIJILAN MeSTI

0

Bengkel Skim Pensijilan MeSTI
Selama dua hari bengkel Skim Pensijilan MeSTI ini berlangsung. 19hb dan 20hb Febuari 2018. Bertempat di Hotel Klagan, Kota Kinabalu, Sabah.

Bengkel ini adalah anjuran Bahagian Industri Asas Tani, Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani (IAT-MOA). QueYun Enterprise salah satu yang terpilih untuk turus serta dalam bengkel ini. Terima kasih kerana memilih QueYun Enterprise untuk mengikuti bengkel ini.

Dua hari dengan para usahawan seluruh Sabah, menuntut ilmu bersama-sama. Pengisian sangat memberi manfaat. Dengan penyampian santai pegawai yang dijemput tak rasa mengantuk dibuatnya. 


Sedikit Info tentang Skim Pensijilan Makanan Selamat Tanggunjawab Industri (MeSTI):
  1. Kementerian Kesihatan Malaysia menawarkan Pensijilan MeSTI, iaitu salah satu skim di bawah Program Jaminan Keselamatan Makanan (PJKM) untuk industri makanan terutamnya Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) bagi memenuhi keperluan yang diperuntukkan di bawah Peraturan-Peraturan Kebersihan Makanan 2009.
  2. Skim pensijilan adalah PERCUMA kepada semua industri makanan.
  3. Permohonan pensijilan MeSTI boleh dibuat secara online di http://fosimdomestic.mph.gov.my

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi meninggalkan jejak.