Featured Post

14 OUTLET PETRONAS DI SABAH | PRODUK QueYun BOLEH DIDAPATI

Sambal Tuhau keluaran QueYun Brand boleh anda dapatkan di outlet-outlet PETRONAS 👇 1. Petronas  Minas Inanam 2. Petronas Minyak Suria Penam...

Wednesday, February 8, 2017

MULTI PES TUHAU DAN KEPELBAGAIAN KEGUNAANNYA

0

Multi Pes Tuhau ini boleh digunakan dalam pelbagai menu atau resepi anda. Samada di campurkan dalam masakan ikan, ayam, daging, sup atau sebagai pencicah pun boleh. Terpulang dengan cita rasa anda masing-masing.

Image may contain: indoor
MULTI PES TUHAU
Di bawah ini admin berikan pic beberapa cara kegunaan Multi Pes Tuhau Queyun boleh anda cuba. 

Image may contain: food
Ikan Siakap Masak Tuhau
Resepi ikan yang menggunakan Multi Pes Tuhau. Korang boleh tengok resepi di SINI untuk Ikan Siakap Masak Tuhau ini. Mudah..Ringkas Dan Sedaapp.. (~_^)

Image may contain: food
Tuhau Pencicah

Multi PesTuhau juga boleh dijadikan sebagi pencicah makanan. Tambahkan cili padi bagi menambah rasa pedas. Tak bubuh pun boleh juga.




Image may contain: text and food

Nak campurkan dalam Kerabu pun boleh. Terpulang jenis kerabau apa yang anda buat..
Kerabu Mangga..Kerabu Timun atau apa-apa saja. Paling sedap campur dalam Menu Kerabu Rumpai Laut. Hanyir rumpai tu akan berkurang..

Image may contain: 2 people, text and food

Yang ini paling bestt.. Campurkan dalam sup. Bubuh dalam 2 sudu gitu..hmmm terasa bertambah sedap supnya. Boleh juga bubuh dalam mee sup. Tambah cili sikit..Fuhh memang terankat..(~_^)..

Bagi penggemar makanan laut, Multi Pes Tuhau juga sangat sesuai dimakan bersama. Dalam pic di atas ini ialah Tiram panggang yang boleh korang apatkan di Kelapa Bakar Salut. Tiram panggang tu bubuh dengan pes tuhau dan perah dengan limau sedikit. Jangan lupa cili padi untuk bagi umpphhhh rasanya lagi.


0 comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi meninggalkan jejak.